Zaloguj

grafik swietlice 110pxswietlica aktualnosci.png 110px

Świetlica w Kobierzycach
ul. Ludowa 7, Kobierzyce

2017 05 20 zamek grodno 03W sobotę, 20.05.2017 r. podopieczni świetlic profilaktyki środowiskowej, w ramach projektu "Zamki Dolnego Śląska" wybrali się na wycieczkę do Walimia i Zamku Grodno. Wyjazd naszych małych odkrywców był pełen wrażeń i niesamowitych atrakcji, ale zacznijmy od początku...

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od komnat Zamku Grodno. Od przewodnika dowiedzieliśmy się, jakie tajemnice skrywają mury tej wspaniałej budowli i jaka jest jego historia. Naszą uwagę przykuły eksponaty w sali rycerskiej, myśliwskiej, tortur i te znajdujące się w salach książęcych. Zamkowymi korytarzami dotarliśmy także do krzyży pokutnych i lochu księżniczki Małgorzaty. Na koniec zwiedzania wdrapaliśmy się na wieżę zamkową, z której podziwialiśmy malowniczy krajobraz Gór Wałbrzyskich, Gór Sowich i Doliny Bystrzycy. Dodatkową atrakcją, którą znaleźliśmy na zamkowym dziedzińcu, był XII Jarmark Średniowieczny i warsztaty, które na chwilę przeniosły nas w czasy dawnej epoki. Obejrzeliśmy wystawy rzemieślników, pokazy tańca i walk rycerskich - jednym słowem mogliśmy poczuć i zobaczyć, jak wyglądał niegdyś dzień z życia w zamku.

Następnie z zamku udaliśmy się do walimskich sztolni. Kompleks "Rzeczka"  to pozostałości po jednym z przedsięwzięć III Rzeszy, które skrywają jedne z największych tajemnic górniczych i budowlanych z okresu II wojny światowej. W podziemnych wyrobiskach uczciliśmy chwilą ciszy pamięć o tych, którzy zginęli pracując przy drążeniu tuneli. Za sprawą symulacji samolotowego nalotu, mogliśmy przez moment poczuć się jak wszyscy ci, którzy w tamtym okresie przebywali w podziemnych korytarzach.

Z wycieczki wracamy bogatsi o nową wiedzę, pełni pozytywnej energii i z ciekawością, jaki nowy zamek pojawi się na naszej mapie zdobywców. Kolejna wyprawa niebawem przed nami.